reklama

Chvíľka zamyslenia nad tragédiou na Haiti

Až po tragédií na Haiti som si uvedomil ako dobre si vlastne žijem. Dovtedy som si stále dookola rozprával že ako mi je zle že musím stale pracovať a nemám na nič čas. Sťažoval som sa aj na také malichernosti ako sú starý chleba a obyčajná voda. Ale až po tregédií ako je tá na Haiti si človek uvedomí že práve v túto chvíľu by bol človek ktorý je postihnutý zemetrasením rád aj za takú samozrejmosť ako je voda, jedlo, teplo domova a kľud. Áno presne tieto veci si bežný našinec ani neuvedomuje berie ich tak nejak automaticky nezamýšľa sa nad nimi lebo vie že ich nestratí. No však opak je pravdou. Až teraz som si uvedomil aká je vzácnosť mať strechu nad hlavou ako je  krásne prísť domov a otvoriť ladničku a tá je plná jedla a aká je vzácna voda ktorú si tak hrubo nevážime že dokonca ňou splachujeme na WC. Preto zamyslime sa trošku v tejto upnáhľanej dobe nad týmito pre nás všednými vecami, a pomôžme tak aspoň trošku zlepšiť náš pohlad na veci-pre nás bežné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Až po tragédií na Haiti som si uvedomil ako dobre si vlastne žijem. Dovtedy som si stále dookola rozprával že ako mi je zle, že musím stale pracovať a nemám na nič čas. Sťažoval som sa aj na také malichernosti ako sú starý chleba a obyčajná voda. Ale až po tregédií ako je tá na Haiti si človek uvedomí že práve v túto chvíľu by bol človek ktorý je postihnutý zemetrasením rád aj za takú samozrejmosť ako je voda, jedlo, teplo domova a kľud. Áno presne tieto veci si bežný našinec ani neuvedomuje berie ich tak nejak automaticky nezamýšľa sa nad nimi lebo vie že ich nestratí. No však opak je pravdou. Až teraz som si uvedomil aká je vzácnosť mať strechu nad hlavou ako je krásne prísť domov a otvoriť ladničku a tá je plná jedla a aká je vzácna voda ktorú si tak hrubo nevážime že dokonca ňou splachujeme na WC. Preto zamyslime sa trošku v tejto upnáhľanej dobe nad týmito pre nás všednými vecami, a pomôžme tak aspoň trošku zlepšiť náš pohlad na veci-pre nás bežné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Tragédia o ktorej sa teraz toľko píše nieje jediná, ba ani posledná. Ide o " bežný" jav prírody. Avšak nieje to celkom tak. Zamyslel som sa nad tým čo robím pre túto planétu aby nedochádzalo k takýmto katastrofám. Ja viem teraz veľa čitateľov bude protestovať že nieje možné ovplivniť prírodné živly ja si však myslím že je. Veď si zoberme len taký jednoduchý a už žiaľ bohu v súčastnosti taký bežný jav ako je sklenníkový efekt. Keď sa zamyslím vlastne môže to byť dôsledok aj tohto problému, hoc možno nepriamo. Žijeme vo svete kde továrne chrlia jeden výrobok za druhým, pritom vypúšťajú do ovzdušia veľa toxicity i keď zástupcovia týchto fabrík tvrdia že nie. Ja sa tiež príkladne nesprávam k nášmu životnému prostredi jazdím autom tak ako väčšina ľudí. Tak isto prispievam k znečisťovaniu prostredia ale čo mám robiť?? Chtiac- nechtiac som bol vtiahnutý do konzumného typu života v ktorom sa človek nezamýšľa nad tým či je alebo nieje ten produkt ktorý používa ohľaduplný k životnému prostrediu alebo k jeho zdraviu, skrátka je super, uľahčuje život tak prečo ho nepoužívať. Samozrejme že zase sa veľa z Vás- ktorý čítate tieto riadky pousmeje alebo pomyslí si že čo to tu rozprávaalebo nebodaj moralizuje, veď ajo no žije tak ako my ostatní. Áno žijem ale možno rozdiel je v tom že si to uvedomujem a chem to zmeniť. Lenže sám nič nezmôžem a tak isto niesom žiadny ekolog ani fanatyk ani inč podobného (tým sa nechcem dotknúť aktivistov, nič proti nim nemám). Ale poďme sa spoločne pozrieť na to čo sa už stalo. Tornáda, tsunami, zemetrasenia, ničivé búrky, zmena klímy to je len zlomok toho čo sa zosilnilo odkedy sa začali vo velkom vyrábať výrobky ktoré poškodzovali a stále ešte aj poškodzújú, už tak veľmi poškodenú ozónovú vrstvu a zhoršujú sklenníkový efekt. To je zas len zlomok toho čo sa zmenilo a hlavný dôvod prečo sa naša plnéta mení. Včera som sa tak pozastavil nad tým koľko nevynných ľudí zase zahynulo pri ničivom zemetrasení a to nieje ešte konečné číslo, pokiaľ nepríde dostatočná pomoc tak toto číslo sa bude ešte zvyšovať. Takto to chceme?? Toto potrebujeme?? Až takto nám musí naša Zem pripomenúť že ju ničíme a drancujeme?? Áno možno je to len zlá zhoda náhod, ale aj tak si myslím že máme na tejto smutnej situáci podiel všetci bez výnimky. Zem je len jedna a musíme si ju trošku viac vážiť. Viem že nastúpený pokrok a životný štýl sa už nedá zmeniť ale dá sa aspoň čiastočne spomaliť. Môj názor je že ak si všetci aspoň trošku budeme vážiť miesto na ktorom žijeme tak je ešte nádej že tieto katastrofy sa nebudú zhoršovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Je mi úplne jasné že môj článok nezmôže nič, ale budem považovať za úspech aspoň to ak sa nad ním niekto zamyslí. Ja osobne som sa veľmi zháčil, keď som videl to utrpenie nevinných ľudí. A maximálne irónia života je, že najhoršie katastrofy postihnú vždy tie národy alebo oblasti ktoré sú na tom, či už politicky, sociálne, alebo kultúrne veľmi zle. Vlastne keď sa tak nad tým zamyslím, ja si žijem oproti krajinám ako sú napr. Somálsko, Afrika a i. veľmi dobre. Dokonca som veľmi šťastný, že žijem na našom krásnom, malom Slovensku ktoré chvalabohu zatiaľ ( okrem politickej situacie) nepoškvrnené. Žijem si svoj krásny život a ani si to neuvedomujem že neiktorý ľudia v určitých častiach sveta nemajú ani pitnú vodu alebo jedlo , nie ešte prácu a peniaze, za ktoré si v dnešnej dobe ( okrem zdravia) človek kúpi všetko a k životu ich nevyhnutne potrebujeme- aby sme vôbec prežili. A tu si práve uvedomujem že peniaze nie sú všetko pretože ak by mňa postihlo zemetrasnei asi by mi nešlo o peniaze ale o to aby som si zachránil život! Ďakujem všetkým, ktorý majú podiel na mojom živote za to kde a ako skvelo môžem žiť. A na záver vyjadrujem hlbokú ľútosť a súcit s ľudmi postihnutými týmto zemetrasením a aspoň takto im chcem dať trošku z môjho spokojnéha a dobrého života.

Matúš Čierny

Matúš Čierny

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Budem otvorene hovoriť o veciach o ktorých všetci ostaní rozrávajú len potichu Zoznam autorových rubrík:  spoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu